Vi er ISO-sertifisert!

I dag ble Nordkontakt blitt ISO-sertifisert etter ISO 9001, 14001 og 45001.

Nordkontakt har alltid jobbet etter høye kvalitetsstandarder, og vi er nå veldig stolte av å endelig ha oppnådd «gullstandarden» innen kvalitet, bærekraft og sikkerhet!

ISO er den mest anerkjente standarden for kvalitet-, HMS- og miljøstyring. Det er et meget sterkt bevis på at vi systematisk setter våre kunder og ansatte høyt.

– ISO-sertifiseringen synliggjør overfor kundene at de kan stole på oss og at vi har høy kvalitet i våre tjenester og leveranser, sier Salg- og markedssjef Mariann Meby.  

«I Nordkontakt arbeider vi sikkert ellers arbeider vi ikke» (HMS-løftet)

– Vårt arbeid for å sikre kvalitet og kontinuerlig forbedring er høyt på agendaen hos oss og dette er bare begynnelsen med systematisk kvalitetsarbeid fra vår side, sier Administrerende direktør Tom Erlend Kristiansen.  

«Vi holder det vi lover» (Kundeløfte).

Kundene kan være trygge på at hele Nordkontakt og alle våre medarbeidere skal bidra til at vi lever opp til standardene. Nordkontakt bruker Landax som vår plattform for vårt kvalitetsarbeid.

Gjennom våre egne interne revisjoner, DNV’s årlige oppfølgingsrevisjoner og resertifiseringer skal vi sikre og opprettholde høye kvalitetsstandarder.

«Fremtidsrettet, Ansvarlig, Løsningsorientert, Kompetent» (Verdier)

– For kundene handler det om at de kan ha ytterligere økt tillit til oss, og at vi gjennom kontinuerlig forbedring sikrer kvalitet. Sertifikatene er en stor milepæl for oss og viser at vi er en seriøs bedrift i tillegg at vi har stort fokus og forpliktelser overfor kunder, miljøet og våre ansatte. Sertifiseringen skal også sikre god kvalitet i den vekststrategien vi har besluttet for selskapet, avslutter Kristiansen.


Dette er de tre ISO-standardene Nordkontakt har blitt godkjent for:


ISO 9001:2015 – Kvalitet

Kvalitet i Nordkontakt vil sikre at vi har høye krav til både oss selv, men våre kunder kan være trygge på at vi har deres interesse i fokus gjennom våre leveranser og tjenester.

ISO 9001 er basert på syv prinsipper for god kvalitetsledelse:

  1. Kundefokus
  2. Lederskap
  3. Ansattes engasjement
  4. Prosesstankegang
  5. Forbedring
  6. Bevisbasert beslutningstaking
  7. Relasjonsledelse


ISO 14001:2015 – Miljøledelse

Hensikten med denne standarden er at vi skal ha et system som gjør oss i stand til å redusere våre miljøpåvirkninger og at vi jobber systematisk med å planlegge, implementere og administrere dette.

Våre interessenter og myndighetene vil se våre miljømål og våre miljøytelsesforbedringer over tid.


ISO 45001:2018 – HMS

Vårt engasjement for å skape en bra og sikker arbeidsplass har alltid stått høyt for oss. Gjennom Demmings forbedringssirkel (Planlegg-Gjør-Kontroller-Handle) jobber vi kontinuerlig med:

  1. Identifisere farer og vurderer farer for helse og sikkerhet på arbeidsplassen.
  2. Bestemme nødvendige kontroller
  3. Sette klare målsettinger og mål for å forbedre vår HMS på arbeidsplassen


#ISO #ISO9001 #ISO14001 #ISO45001 #OHSAS18001 #Kvalitet #Forbedringsarbeid #Demmings #DNV #sertifisering

Fra venstre; Avdelingsleder Tavleproduksjon (Bjørn Freddy Torgersen), Økonomisjef (Jørgen Skyrud Jensen), Hovedverneombud og BAS Automatiker (Martin Svaleng Pedersen), HR- og HMS-leder (Maria Nyhagen), Kvalitets- og HMS-leder i konsernet (Elin Irene Nielsen), Adm. dir. (Tom Erlend Kristiansen), Salg- og markedssjef (Mariann Meby), Avdelingsleder IKT (Vemund Kristiansen), Konst. Avdelingleder Elektro og Avdelingsleder Samferdsel (Espen K Christensen), Avdelingsleder automasjon og Teknisk sjef (Andreas Larsen). Ikke på bildet; Avdelingsleder Innkjøp og ettersalg (Finn Østbye).

Del artikkelen

Hopp rett ned til innholdet